Fotografie

Mitsubishi Engelberg Tourer

05. 03. 2019 | Engelberg Tourer | MY19 | Produktové

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER

1)       Koncepční model

Engelberg je proslulé lyžařské středisko v centrálním regionu Švýcarska, nabízející úžasné panoramatické výhledy; středisko je známé svými skvěle upravenými sjezdovkami, stejně tak jako možnostmi náročných freestylových sjezdů mimo tratě pro vyznavače lyžování či snowboardingu.

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER je plug-in hybridní elektromobil (PHEV) s pohonem všech kol ‚Twin Motor 4WD‘. Jak název Engelberg Tourer naznačuje, vůz nabízí skvělé jízdní schopnosti, umožňující vyrazit na cestu za jakýchkoli klimatických podmínek a  zdolávat s jistotou všechny povrchy. Uvedené vlastnosti spojuje s dlouhým dojezdem, který je pro pohon PHEV charakteristický, a dovoluje tak vydat se mimo města do míst bez dobíjecí infrastruktury. Díky skvěle řešenému uspořádání kombinuje prostor pro posádku s nejrůznějšími odkládacími místy pro příjemné cestování rodiny či přátel až do cílové lokality. V samotném řidiči i zbytku posádky probouzí zvědavost a touhu po dobrodružství s chutí jet ještě dál a prozkoumat něco, co dosud nikdy nezakusili.

2) Design

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER byl navržen jako elegantní, vysoce funkční a všestranně praktické SUV / crossover. Do designu chtělo Mitsubishi promítnout co nejvíce typických rysů Mitsubishi. Typ karoserie má vyjadřovat výkon a spolehlivost, dovolující vozu zdolat jakoukoli cestu. Interiér nabízí velkorysý prostor, umožňující cestujícím užít si cestu v pohodlí, a zároveň zprostředkuje úroveň kvality a funkčnosti s mimořádnou péčí o každý detail. Z vlastností stvrzujících kvality SUV pro aktivní životní styl jmenujme mlhová světla zabudovaná do střešního boxu s automatickým otevíráním a zavíráním, resp. ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem.

3)       Palubní technologie

ENGELBERG TOURER využívá systém pohonu ‚Twin Motor PHEV‘, pečlivě odladěný a vyzkoušený v modelu Outlander PHEV. S využitím technologie elektrifikace příští generace a řízení pohonu všech kol jej Mitsubishi dále posunulo do podoby ještě atraktivnějšího systému pohonu vozidla. Spojení systému PHEV s technologiemi palubní konektivity navíc znamená, že ENGELBERG TOURER lze s větší jistotou používat za každého počasí i na cestách všeho druhu.

<Systém PHEV>

  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využívá systém pohonu PHEV, který přísluší nejvýše postavenému SUV-crossoveru příští generace. Pod podlahou mezi nápravami se nachází baterie soustavy pohonu s vysokou kapacitou. Využívá systém pohonu Twin Motor, jenž zahrnuje vysoce výkonné a hospodárné elektromotory vpředu i vzadu, ale současně zachovává velkorysou kabinu umožňující zástavbu tří řady sedadel.
  • Pro pohon PHEV byl navržen benzínový motor 2,4 litru. V režimu sériového hybridu pak spalovací motor plní funkci vysoce výkonného generátoru energie, dosahujícího vysokého stupně rekuperace, přičemž velký zdvihový objem zaručuje tišší chod a nižší spotřebu paliva. Kromě vyšší efektivity samotné soustavy PHEV pak ENGELBERG TOURER využívá pečlivě odladěné technologie ke snížení spotřeby paliva, jako je např. aktivní zavírání lamel před chladičem ke snížení aerodynamického odporu.
  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER vykazuje dojezd čistě na elektřinu přes 70 km (podle metodiky WLTP) a při plně nabité baterii a s plnou nádrží paliva nabídne celkový dojezd přes 700 km (podle WLTP). To znamená, že celá posádka si může hladkou, suverénní a tichou jízdu, typickou pro elektromobily, užívat na ještě delších cestách.

<Soustava pohonu 4WD>

  • MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využívá systém stálého pohonu všech kol ‚Twin Motor 4WD‘ od MMC s vysoce výkonnými a účinnými elektromotory, které pohánějí obě nápravy; s uplatněním know-how získaného při vývoji vozů řady Lancer Evolution také využívá technologii aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy (AYC*2) k optimálnímu rozdělování hnacího momentu mezi přední kola. Uvedené komponenty se využívají společně s integrovaným systémem pohonu všech kol S-AWC, který přináší zásadní zlepšení dynamických schopností vozidla – akcelerace, zatáčení, brzdění – souhrnným řízením brzdné síly na jednotlivých kolech (systém ABS) a výkonu předních i zadních elektromotorů (aktivní řízení stability, systém ASC*3).
  • Hnací ústrojí Twin Motor 4WD zajišťuje mimořádně agilní rozdělování hnacího momentu mezi obě nápravy a vyznačuje se i suverénním zátahem, typickým pro elektrický pohon s maximem točivého momentu dostupným již od nulových otáček. Systém rozdělování točivého momentu mezi přední kola zlepšuje jízdní schopnosti, kdy zaručuje pohotovou a příjemnou ovladatelnost, která je u vozů této velikosti nevídaná. Současně zvyšuje stabilitu díky potlačování prokluzu kol na neupravených nebo zasněžených cestách ve snaze vždy přenášet na povrch vozovky maximální hnací sílu.

*2…S využitím informací o natočení volantu, rychlosti stáčení, hnacím momentu, tlaku v brzdové soustavě, rychlosti otáčení kol i dalších údajů k přesnému určení záměru řidiče a  hování vozidla tento systém řídí rozdělování točivého momentu mezi přední kola a brzdné síly předních kol tak, aby chování vozidla věrně a bezpečně odráželo záměry řidiče.

*3…Potlačuje projevy nestability chování vozidla v důsledku kluzkého povrchu vozovky nebo náhlých zásahů do řízení.

<Systém ‚Connected Car‘>

  • Když řidič do palubní navigace zadá cíl cesty, systém ‚Connected Car‘ s využitím informací o počasí, teplotě, místopisu, dopravě a stavu povrchu zvolí optimální jízdní režim a uzpůsobí rozdělování točivého momentu prostřednictvím systému energetického managementu baterie soustavy pohonu a systému S-AWC. Výsledkem je bezpečná a pohodlná jízda i nižší spotřeba paliva.

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER využívá pohon pomocí elektromotorů k suverénní jízdě a dosažení příkladně nízké spotřeby. Díky svým zcela intuitivním jízdním schopnostem a pohonu všech kol pro mimořádnou stabilitu umožňuje řidiči bezpečně a sebejistě zrychlovat, projíždět zatáčkami i brzdit přesně v zamýšlené trajektorii jízdy a za všech klimatických podmínek a na každém povrchu.

Formát: jpg
small
Velikost souboru: 73.67 kB
Rozměry: 640 x 427 px
medium
Velikost souboru: 231.93 kB
Rozměry: 1280 x 853 px
large
Velikost souboru: 441.32 kB
Rozměry: 1920 x 1280 px
original
Velikost souboru: 12.59 MB
Rozměry: 4200 x 2800 px