Tiskové zprávy
ALIANCE RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI DOSÁHLA V ROCE 2018 CELKOVÝCH PRODEJŮ 10,7 MILIONU VOZŮ
- Celkové prodeje vozů značek Renault, Nissan a Mitsubishi v roce 2018 vzrostly o 1,4 % na 10,7 milionu vozů – jednalo se tedy o každý devátý osobní nebo lehký užitkový automobil prodaný v celosvětovém měřítku
- Celkové prodeje lehkých užitkových vozů vzrostly o 13,5 % na 2 miliony
- Úhrnné prodeje elektromobilů meziročně vzrostly o 34 %, na 725 000 vozů od roku 2010
- Další pokrok v nabídce vozů využívajících sdílenou architekturu CMF
Největší automobilová aliance světa Renault-Nissan-Mitsubishi dnes oznámila, že její členské společnosti za období 12 měsíců končící 31. prosince 2018 dohromady prodaly 10 756 875 vozů. Aliance si tak i nadále drží postavení celosvětového lídra v prodeji osobních automobilů a lehkých užitkových vozů.
Prodeje v roce 2018 vzrostly meziročně o 1,4 % díky silné poptávce po modelech jako např. Renault Clio, Captur a Sandero, Nissan X-Trail/Rogue a Sentra/Sylphy, resp. Mitsubishi Eclipse Cross a XPANDER.
V roce 2018 se rovněž zrychlilo tempo prodeje dalších vozů postavených na platformě CMF (Common Module Family) – která je klíčovou součástí střednědobého plánu Aliance 2022. V tomto kontextu hovoříme o nástupu prodeje modelu Renault Kwid na dalších mezinárodních trzích společně s nárůstem výroby pick-upu Nissan Frontier, jenž sdílí architekturu s modely Renault a Mercedes.
Členové Alliance zaznamenali obzvláště vysokou poptávku po lehkých užitkových vozech, kde došlo k nárůstu prodejů Renaultu Kangoo, Master a Trafic, Nissanu Navara a Terra, resp. Mitsubishi L200/Triton. Klíčovou součástí strategie Aliance je maximálně využívat synergie sdílením výsledků vývoje a společnou výrobou s cílem zvyšovat prodeje a tržní podíl lehkých užitkových vozů členských automobilek po celém světě.
V roce 2018 se Aliance nadále zasazovala o vozidla s nulovými emisemi. K jejímu vedoucímu postavení v tomto segmentu s celkovými prodeji o objemu 724 905 elektromobilů od roku 2010 přispěla poptávka po modelech Renault ZOE a Nissan LEAF i dalších elektromobilů.
V rámci členských společností Aliance pak Groupe Renault dosáhla v kalendářním roce 2018 zvýšení prodejů o 3,2 % na 3 884 295 vozů; Nissan Motor Co., Ltd. prodala celosvětově 5 653 683 vozů, což představuje pokles o 2,8 %; Mitsubishi Motors Corporation prodala 1 218 897 vozů, tedy meziročně o 18,3 % více.
Posun k šestiletému plánu Aliance 2022
- Společnosti Renault-Nissan-Mitsubishi v rámci střednědobého plánu Aliance 2022 i nadále odhadují, že roční synergie koncem roku 2022 přesáhnou 10 mld. EUR. Členské společnosti zároveň zvýší sdílení dílů s cílem prodávat devět milionů vozů postavených na čtyřech společných platformách. Plán hovoří i o tom, že sdílená pohonná ústrojí bude využívat 75 % vozů z celkového počtu. Kromě toho bude v rámci tohoto plánu uvedeno 12 nových elektromobilů s nulovými emisemi a představí se 40 modelů s různou úrovní autonomního řízení.
10 nejdůležitějších trhů aliance
Země |
Prodeje celkem |
Čína |
1 920 541 |
Spojené státy |
1 611 952 |
Francie |
763 984 |
Japonsko |
727 823 |
Rusko |
648 795 |
Mexiko |
355 968 |
Německo |
343 656 |
Brazílie |
334 469 |
Itálie |
277 941 |
Španělsko |
275 884 |
10 nejdůležitějších trhů Groupe Renault
Země |
Prodeje celkem* |
Francie |
689 788 |
Rusko |
497 266 |
Německo |
235 609 |
Čína |
216 699 |
Brazílie |
214 822 |
Itálie |
208 580 |
Španělsko |
189 480 |
Turecko |
115 842 |
Argentina |
114 348 |
Velká Británie |
103 607 |
*kromě modelu Twizy
10 nejdůležitějších trhů Nissan
Země |
|
Čína* |
1 563 986 |
Spojené státy |
1 493 877 |
Japonsko |
615 966 |
Mexiko |
314 123 |
Kanada |
149 117 |
Velká Británie |
116 914 |
Rusko |
106 138 |
Brazílie |
97 512 |
Španělsko |
72 943 |
Thajsko |
72 394 |
*Vč. značky Venucia
10 nejdůležitějších trhů Mitsubishi Motors
Země |
|
Indonésie |
146 805 |
Čína |
139 856 |
Spojené státy |
118 075 |
Japonsko |
104 611 |
Austrálie |
84 826 |
Thajsko |
84 560 |
Filipíny |
65 894 |
Německo |
52 196 |
Rusko |
45 391 |
Velká Británie |
30 952 |
O ALIANCI RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Groupe Renault, Nissan Motor Company a Mitsubishi Motors představují celosvětově největší automobilovou alianci. Jedná se o nejdéle trvající a nejproduktivnější mezikulturní partnerskou spolupráci v celém automobilovém průmyslu. Partnerské firmy v roce 2018 společně prodaly přes 10,7 milionů vozidel v bezmála 200 zemích. Členové aliance se zaměřují na spolupráci a maximální využívání synergií na podporu konkurenceschopnosti. Strategicky též spolupracují s dalšími automobilovými skupinami, jako např. německým Daimlerem nebo čínským Dongfengem. Uvedené strategické spojenectví je leaderem odvětví v bezemisních vozidlech a věnuje se vývoji nejmodernějších vyspělých technologií s plánem nabízet autonomní řízení, prvky konektivity a služby mobility pro nejširší škálu cenově dostupných vozů.