Tiskové zprávy

ALIANCE RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI DOSÁHLA V ROCE 2018 CELKOVÝCH PRODEJŮ 10,7 MILIONU VOZŮ

04. 02. 2019 | O společnosti
  • Celkové prodeje vozů značek Renault, Nissan a Mitsubishi v roce 2018 vzrostly o 1,4 % na 10,7 milionu vozů – jednalo se tedy o každý devátý osobní nebo lehký užitkový automobil prodaný v celosvětovém měřítku
  • Celkové prodeje lehkých užitkových vozů vzrostly o 13,5 % na 2 miliony
  • Úhrnné prodeje elektromobilů meziročně vzrostly o 34 %, na 725 000 vozů od roku 2010 
  • Další pokrok v nabídce vozů využívajících sdílenou architekturu CMF

Největší automobilová aliance světa Renault-Nissan-Mitsubishi dnes oznámila, že její členské společnosti za období 12 měsíců končící 31. prosince 2018 dohromady prodaly 10 756 875 vozů. Aliance si tak i nadále drží postavení celosvětového lídra v prodeji osobních automobilů a lehkých užitkových vozů.

Prodeje v roce 2018 vzrostly meziročně o 1,4 % díky silné poptávce po modelech jako např. Renault Clio, Captur a Sandero, Nissan X-Trail/Rogue a Sentra/Sylphy, resp. Mitsubishi Eclipse Cross a XPANDER.

V roce 2018 se rovněž zrychlilo tempo prodeje dalších vozů postavených na platformě CMF (Common Module Family) – která je klíčovou součástí střednědobého plánu Aliance 2022. V tomto kontextu hovoříme o nástupu prodeje modelu Renault Kwid na dalších mezinárodních trzích společně s nárůstem výroby pick-upu Nissan Frontier, jenž sdílí architekturu s modely Renault a Mercedes.

Členové Alliance zaznamenali obzvláště vysokou poptávku po lehkých užitkových vozech, kde došlo k nárůstu prodejů Renaultu Kangoo, Master a Trafic, Nissanu Navara a Terra, resp. Mitsubishi L200/Triton. Klíčovou součástí strategie Aliance je maximálně využívat synergie sdílením výsledků vývoje a společnou výrobou s cílem zvyšovat prodeje a tržní podíl lehkých užitkových vozů členských automobilek po celém světě.

V roce 2018 se Aliance nadále zasazovala o vozidla s nulovými emisemi. K jejímu vedoucímu postavení v tomto segmentu s celkovými prodeji o objemu 724 905 elektromobilů od roku 2010 přispěla poptávka po modelech Renault ZOE a Nissan LEAF i dalších elektromobilů.

V rámci členských společností Aliance pak Groupe Renault dosáhla v kalendářním roce 2018 zvýšení prodejů o 3,2 % na 3 884 295 vozů; Nissan Motor Co., Ltd. prodala celosvětově 5 653 683 vozů, což představuje pokles o 2,8 %; Mitsubishi Motors Corporation prodala 1 218 897 vozů, tedy meziročně o 18,3 % více.

Posun k šestiletému plánu Aliance 2022

  • Společnosti Renault-Nissan-Mitsubishi v rámci střednědobého plánu Aliance 2022 i nadále odhadují, že roční synergie koncem roku 2022 přesáhnou 10 mld. EUR. Členské společnosti zároveň zvýší sdílení dílů s cílem prodávat devět milionů vozů postavených na čtyřech společných platformách. Plán hovoří i o tom, že sdílená pohonná ústrojí bude využívat 75 % vozů z celkového počtu. Kromě toho bude v rámci tohoto plánu uvedeno 12 nových elektromobilů s nulovými emisemi a představí se 40 modelů s různou úrovní autonomního řízení.

10 nejdůležitějších trhů aliance

 

Země

Prodeje celkem

Čína

1 920 541

Spojené státy

1 611 952

Francie

763 984

Japonsko

727 823

Rusko

648 795

Mexiko

355 968

Německo

343 656

Brazílie

334 469

Itálie

277 941

Španělsko

275 884

 

10 nejdůležitějších trhů Groupe Renault

 

Země

Prodeje celkem*

Francie

689 788

Rusko

497 266

Německo

235 609

Čína

216 699

Brazílie

214 822

Itálie

208 580

Španělsko

189 480

Turecko

115 842

Argentina

114 348

Velká Británie

103 607

*kromě modelu Twizy

 

10 nejdůležitějších trhů Nissan

 

Země


Prodeje celkem

Čína*

1 563 986

Spojené státy

1 493 877

Japonsko

615 966

Mexiko

314 123

Kanada

149 117

Velká Británie

116 914

Rusko

106 138

Brazílie

97 512

Španělsko

72 943

Thajsko

72 394

*Vč. značky Venucia

 

10 nejdůležitějších trhů Mitsubishi Motors

 

Země


Prodeje celkem

Indonésie

146 805

Čína

139 856

Spojené státy

118 075

Japonsko

104 611

Austrálie

84 826

Thajsko

84 560

Filipíny

65 894

Německo

52 196

Rusko

45 391

Velká Británie

30 952

 

O ALIANCI RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

Groupe Renault, Nissan Motor Company a Mitsubishi Motors představují celosvětově největší automobilovou alianci. Jedná se o nejdéle trvající a nejproduktivnější mezikulturní partnerskou spolupráci v celém automobilovém průmyslu. Partnerské firmy v roce 2018 společně prodaly přes 10,7 milionů vozidel v bezmála 200 zemích. Členové aliance se zaměřují na spolupráci a maximální využívání synergií na podporu konkurenceschopnosti. Strategicky též spolupracují s dalšími automobilovými skupinami, jako např. německým Daimlerem nebo čínským Dongfengem. Uvedené strategické spojenectví je leaderem odvětví v bezemisních vozidlech a věnuje se vývoji nejmodernějších vyspělých technologií s plánem nabízet autonomní řízení, prvky konektivity a služby mobility pro nejširší škálu cenově dostupných vozů.


Podobné soubory

Ke stažení