Tiskové zprávy

MITSUBISHI – AUTOSALON TOKIO 2019

04. 10. 2019 | Outlander PHEV, Eclipse Cross, Koncepty, Engelberg Tourer, Kei cars | MY20 | Produktové

Společnost MITSUBISHI MOTORS CORPORATION na 46. ročníku autosalonu v Tokiu 2019 představuje ve světové premiéře dvě vývojové studie:

MI-TECH CONCEPT – malé elektrifikované SUV

Super Height K-Wagon Concept – nový koncept z kategorie tzv. ‚K-car‘.

Z dalších exponátů na stánku Mitsubishi jmenujme MITSUBISHI ENGELBERG TOURER – koncept středně velkého elektrifikovaného SUV, odhaleného v březnu 2019 na mezinárodním ženevském autosalonu a nyní poprvé představovaného v Japonsku; plug-in hybridní SUV Outlander PHEV; crossover-SUV Eclipse Cross; minivan Delica D:5; eK Cross z kategorie tzv. ‚K-car‘; a další klíčové modely prodávané v Japonsku.

MI-TECH CONCEPT (světová premiéra)

MI-TECH CONCEPT zhmotňuje sdělení „Drive your Ambition“ v podobě „elektrického SUV, které přináší bezkonkurenční radost z jízdy a jistotu na všech površích a za všech podmínek“. Do malého elektrifikovaného konceptu SUV je zhuštěno nové a lehčí plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí s pohonem 4x4 na bázi 4 elektromotorů, vyspělé systémy na podporu řízení a systémy aktivní bezpečnosti.

1) Systém pohonu PHEV

Systém pohonu PHEV s lehkou a kompaktní jednotkou prošel optimalizací pro malé SUV; namísto klasického řešení ‚generátor poháněný spalovacím motorem‘ je zde použit systém ‚generátoru poháněného plynovou turbínou‘. To řidiči umožňuje jízdu čistě v EV modu nebo v režimu sériového hybridního pohonu; systém zprostředkuje hladké a agilní jízdní schopnosti, pro elektrifikovaná vozidla charakteristické.

2) Systém elektrického pohonu 4WD se čtveřicí elektromotorů

Studie MI-TECH CONCEPT využívá pohon 4WD se čtveřicí elektromotorů, označovaný ‚Quad Motor with Dual Motor AYC‘ se dvěma elektromotory na každé nápravě. Uvedené řešení umožňuje přivádět na každé z kol optimální točivý moment. To řidiči přináší požadovanou jistotu v podobě precizní ovladatelnosti při každodenních jízdách ve městě, stejně tak jako rychlé reakce a vlastnosti při výpravách do terénu.

3) Vyspělé systémy na podporu řízení a systémy aktivní bezpečnosti

MI-TECH CONCEPT používá ovládací rozhraní (HMI), které na čelní sklo promítá různé informace rozšířené reality (AR), detekované pomocí vyspělé technologie optického rozpoznávání. Systém na podporu řízení MI-PILOT upozorňuje řidiče na nebezpečí kolize, a navíc mu pomáhá s ovládáním volantu a brzd. Systémy aktivní bezpečnosti dále pomáhají řidiči vyhnout se nehodám, případně alespoň zmírnit jejich následky. Souhra všech uvedených systémů evokuje uklidňující pocity s možností plně si vychutnat bezpečnou a příjemnou jízdu.

Návštěvníci expozice Mitsubishi budou také moci zhlédnout ukázky virtuální reality, kde se prezentovaná vývojová studie ukazuje z nejrůznějších úhlů a vzdáleností. Zájemci tak mohou otáčet, přibližovat či oddalovat stereoskopické obrazy studie MI-TECH CONCEPT na nejrůznějších pozadích. Kromě toho mohou využít pohledy z různých úhlů při sledování okolí z kabiny vozidla; dále pohledy jako při obcházení kolem vozidla, nahlížení do interiéru zvenčí, resp. pohledu zespod vozu.

Studie Super Height K-Wagon Concept (světová premiéra)

Studie Super Height K-Wagon Concept nabízí prostornou kabinu, typickou pro tento segment, a současně zprostředkuje jízdní schopnosti a funkčnost v dané kategorii očekávanou. Design s prvky SUV zase vyjadřuje charakter značky Mitsubishi.

Tato vývojová studie přináší agilní jízdní vlastnosti a energické schopnosti při maximálním užitném prostoru. Kromě toho nabízí všem pasažérům uklidňující pocity spojené s bezpečností díky systému MI-PILOT – technologie na udržování vozidla v jízdním pruhu na dálnici, systém zmírňování následků čelní kolize pomocí brzdění, systém proti nechtěnému zrychlení vozidla a další vyspělé systémy aktivní bezpečnosti, díky nimž tento vůz splňuje doporučení SAPO CAR japonského Ministerstva hospodářství, obchodu se zařazením do kategorie ‚S Wide‘ Sapo Car (Safety Support Car).

MITSUBISHI ENGELBERG TOURER (japonská premiéra)

Tento koncept středně velkého crossoveru-SUV nové generace je poháněn plug-in hybridním ústrojím Twin Motor 4WD (s dvojicí elektromotorů). MITSUBISHI ENGELBERG TOURER nabízí vysokou úroveň dynamiky a jízdních schopností, umožňující řidiči vyrazit na cestu za jakýchkoli klimatických podmínek a zdolat s jistotou všechny povrchy. Kromě toho přináší dlouhý dojezd, typický pro pohon typu PHEV. Atraktivitu SUV ještě zvyšuje skvělé obestavění prostoru se třetí řadou sedadel.

Systém DENDO DRIVE HOUSE (DDH)

DDH je služba nabízená formou uceleného řešení, spojující prodej, instalaci a poprodejní údržbu všech systémových komponent V2H, tedy elektromobilu (EV), adaptéru V2H, fotovoltaických panelů a domovního akumulátoru. Zkušební prodej paketu služeb DDH byl právě zahájen ve vybraných oblastech Japonska. Služba DDH se na stánku Mitsubishi prezentuje po boku plug-in hybridního modelu Outlander PHEV. Na displeji se zobrazuje vizualizace toků energie v rámci systému, počínaje fotovoltaickými panely k dobíjení EV až po dodávky elektrické energie z baterie EV pro potřeby domácnosti. Služba DDH přináší zákazníkům výhody v podobě nižších účtů za elektřinu nebo nouzového napájení domácnosti.

Společnost Mitsubishi na níže uvedené adrese připravila speciální webové stránky s nejrůznějšími informacemi o svých výstavních exponátech na 46. ročníku tokijského autosalonu 2019:

Angličtina:

www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/tms2019/


Související fotografie

Eclipse Cross Engelberg Tourer Koncepty Outlander PHEV

Podobné soubory

Ke stažení