Tiskové zprávy
Výsledky prodejů MITSUBISHI MOTORS EUROPE za kalendářní rok 2018 - Prodáno 165 259 vozů (+19%)
Společnost Mitsubishi Motors Europe (dále jen MME) zaznamenala 19% nárůst prodaných vozů na 165 259** (oproti 139 365 vozům za kalendářní rok 2017).
Dvouciferný růst
Na většině trhů v regionu MME33 společnost zaznamenala významný dvouciferný růst prodejních čísel, zejména pak ve Francii, Itálii, Nizozemí, Polsku nebo Švýcarsku; na prvních dvanácti místech jsou následující trhy:
TRH | PRODÁNO | % NÁRŮST |
---|---|---|
Německo | 52 196 vozů | +15 % |
Velká Británie | 30 952 vozů | +17 % |
Španělsko | 13 461 vozů | +24 % |
Francie | 7 303 vozů | +64 % |
Itálie | 7 262 vozů | +41 % |
Nizozemí | 7 203 vozů | +43 % |
Polsko | 5 894 vozů | +48 % |
Norsko | 5 513 vozů | - |
Rakousko | 5 507 vozů | +14 % |
Švédsko | 5 131 vozů | -4 % |
Švýcarsko | 4 799 vozů | +46 % |
Belgie | 3 531 vozů | +17 % |
Prodejní výsledky za kalendářní rok 2018, odrážející globální růst MMC a podpořené novými modely, proaktivnější obchodní a marketingovou strategií značky a koordinovaným úsilím na úrovni místních distributorů, umožnily MME se poprvé od roku 2005 vrátit do první pětky tohoto tradičního průmyslového odvětví (tj. v Německu, Velké Británii, Španělsku, Francii a Itálii).
V kalendářním roce 2018 se také Mitsubishi Motors poprvé od roku 2000 podařilo v Německu prodat více než 50 tisíc vozidel.
„SUV + EV“, jen tak dále
Z pohledu jednotlivých modelů pak výsledky za kalendářní období 2018 znovu potvrzují správnost strategie Mitsubishi Motors budovat jasně definovaný cíl, jenž spojuje renomované zkušenosti v oblasti SUV a elektrifikovaných vozidel:
MODEL | PRODÁNO | v % |
---|---|---|
Space Star/Mirage | 36 031 vozů | +19 % |
ASX | 32 362 vozů | -20 % |
Eclipse Cross | 27 279 vozů | nový |
Outlander PHEV | 24 415 vozů | +27 % |
L200 | 20 906 vozů | -5,5 % |
V tomto ohledu i nadále hraje roli vlajkové lodi značky model Outlander PHEV, jehož výrazně modernizovaná verze MY2019 prudce oživila poptávku – s emisemi 46 g/km je totiž jedním z několika málo modelů SUV schopných plnit požadavky nové zkušební metodiky WLTP EU, zatímco většina konkurentů se z evropského trhu zcela stáhla.
Nové SUV-kupé Eclipse Cross, stojící o třídu níže a uvedené počátkem roku 2018, vylepšilo evropské prodeje o více než 27 000 vozů, zatímco pro kompaktní ASX se v Evropě opět rozhodlo přes 30 000 zákazníků.
Také model L200 si udržel svoji tržní pozici, když lehce zpomalil po dvou růstech v letech 2016 a 2017 (+11%), a to rok před zahájením prodeje svého nástupce.
V neposlední řadě je zde malý a úsporný model Space Star/Mirage s nízkými emisemi 103 g/km (min. – 1,0 litru, man. převodovka), jenž i nadále pomáhá snižovat hodnoty potřebné ke splnění evropských předpisů flotilového průměru emisí (CAFE) – vedle Outlanderu PHEV a i-MiEV – zejména na trhu jako Německo, kde se prodala prakticky polovina z celkového počtu těchto vozů.
Výsledky komentuje Bernard Loire, prezident a generální ředitel MME: „Nárůst prodejů o 19 %, kterého jsme během kalendářního roku 2018 dosáhli, dokládá potenciál naší značky v Evropě. Při této příležitosti bych chtěl poděkovat všem zákazníkům Mitsubishi Motors a našim distributorům/prodejcům v Evropě. Jsme přesvědčeni, že v blízké budoucnosti můžeme v prodejích nadále růst.“
Doplnil: „Nový Outlander PHEV vzbudil velký zájem a významně přispěl k rostoucímu počtu zákaznických objednávek; naším záměrem je v tomto trendu pokračovat prostřednictvím nových modelů Mitsubishi, které v příštích měsících uvedeme na trh. Tři z nich jsou již připraveny k představení, načež od kalendářního roku 2020 pak přijdou na řadu další klíčové průlomové modely.“
Loire uzavírá: „Úkolem nového uspořádání MME bude vyjádřit a realizovat toto úsilí na všech úrovních zákaznických zkušeností: MME je nyní solidně vybavena po stránce marketingu, prodeje i poprodejních služeb za účelem upevnění a rozvoje značky Mitsubishi Motors na evropském trhu v rámci širší podpory celosvětového úspěchu Mitsubishi Motors Corporation.“
*Údaje MME / nezahrnuje Rusko a Ukrajinu / vč. L200
** Uvedené výsledky za kalendářní rok 2018 nezahrnují Turecko, Izrael a Palestinu, tedy státy, které již nejsou součástí prodejního regionu MME.