Tiskové zprávy
NOVÉ MITSUBISHI ASX (MY20) - V PRODEJI OD 3. ŘÍJNA ZA 415 000 KČ
Mitsubishi ASX, třetí celosvětově nejprodávanější model společnosti Mitsubishi (po Outlanderu a L200), je klíčovým produktem v rámci obchodní strategie automobilky.
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) se proto po celosvětově úspěšné devítileté kariéře ASX rozhodla investovat do výrazné modernizace tohoto modelu, zdaleka přesahující obvyklé úpravy v rámci faceliftu:
- Nové provedení celé přední části, včetně tzv. „dynamického štítu“
- Nové lisované / profilované díly
- Nová LED světla (vpředu i vzadu)
- Nové barevné odstíny, dekory a kola
- Přepracovaná přístrojová deska s větším 8" displejem
- Nové funkce konektivity systému SDA 2. generace
- Modernizované hnací ústrojí:
- Motor 2,0 SMART MIVEC s vysokým točivým momentem (150k / 195 Nm)
- 5st. manuální převodovka nebo automatická převodovka typu CVT INVECS-III s režimem sportovního řazení pádly (6 stupňů)
- Znovuuvedení pohonu 4X4
HISTORIE ASX
2009 – Mitsubishi vstupuje do vod kompaktních SUV
Uvedením modelu ASX v roce 2009 (v Evropě na jaře 2010) nabídla značka své pověstné zkušenosti s pohonem 4X4 a vozy třídy SUV širšímu spektru zákazníků, zde v kategorii pod středně velkým Outlanderem. To vše v době, kdy byl segment kompaktních SUV ještě v plenkách.
Mitsubishi ASX - jeden z průkopníků své kategorie - vstoupilo na trh jako:
1) výsledek dalšího vývoje všestranné architektury „Project Global“
2) sériové zhmotnění původní a veřejností oceňované studie Concept-cX, odhalené v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu.
ASX rychle našlo cestu k zákazníkům, počínaje Evropou (25% celosvětových prodejů), kde si několik let po sobě udržovalo postavení nejprodávanějšího modelu Mitsubishi s více než 30% podílem na prodejích:
Kalendářní rok |
CELKOVÉ PRODEJE ASX v |
Podíl na celkových prodejích |
2010 |
22 |
17,7 |
2011 |
48 |
35,5 |
2012 |
32 |
35,8 |
2013 |
26 |
28,1 |
2014 |
36 |
30,5 |
2015 |
46 |
30,2 |
2016 |
36 |
26,2 |
2017 |
40 |
28,9 |
2018 |
32 |
19,6 |
2019 - do 30.4. |
11 |
18,0 |
CELKEM |
332 |
27,1 |
Při celosvětových prodejích o objemu 1,36 milionu vozů (do března 2019 –
údaje za fiskální rok 2018) se ASX setkalo se stejným úspěchem na více než
90 trzích:
Západní Evropa 343 241 vozů
Severní Amerika 312 229 vozů
Čína 260 481 vozů
Rusko/Ukrajina/Kazachstán 116 333 vozů
Austrálie 110 161 vozů
Japonsko 36 339 vozů
Ostatní trhy 182 212 vozů
V ČR bylo od roku 2010 prodáno 11 000 vozů
Model s označením ASX, pojatý jako základní SUV značky Mitsubishi (vedle sportovního SUV-kupé Eclipse Cross a vlajkové lodi Outlander / Outlander PHEV), i nadále nabízí aktivním zákazníkům z celé Evropy spojení stylového charakteru SUV, kompaktních rozměrů, praktické využitelnosti a bezpečnosti vyplývající z povahy vozu SUV a pohonu 4X4.
Celou tiskovou zprávu naleznete ve formátu PDF a word v příloze.