Tiskové zprávy

NOVÉ MITSUBISHI ASX (MY20) - V PRODEJI OD 3. ŘÍJNA ZA 415 000 KČ

03. 10. 2019 | ASX nové | MY20 | Produktové

Mitsubishi ASX, třetí celosvětově nejprodávanější model společnosti Mitsubishi (po Outlanderu a L200), je klíčovým produktem v rámci obchodní strategie automobilky.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) se proto po celosvětově úspěšné devítileté kariéře ASX rozhodla investovat do výrazné modernizace tohoto modelu, zdaleka přesahující obvyklé úpravy v rámci faceliftu:

  • Nové provedení celé přední části, včetně tzv. „dynamického štítu“
  • Nové lisované / profilované díly
  • Nová LED světla (vpředu i vzadu)
  • Nové barevné odstíny, dekory a kola
  • Přepracovaná přístrojová deska s větším 8" displejem
  • Nové funkce konektivity systému SDA 2. generace
  • Modernizované hnací ústrojí:
  • Motor  2,0  SMART  MIVEC  s  vysokým  točivým  momentem (150k / 195 Nm)
  • 5st.  manuální  převodovka  nebo  automatická  převodovka typu CVT INVECS-III s režimem sportovního řazení pádly (6 stupňů)
  • Znovuuvedení pohonu 4X4

HISTORIE ASX

2009 – Mitsubishi vstupuje do vod kompaktních SUV

Uvedením modelu ASX v roce 2009 (v Evropě na jaře 2010) nabídla značka své pověstné zkušenosti s pohonem 4X4 a vozy třídy SUV širšímu spektru zákazníků, zde v kategorii pod středně velkým Outlanderem. To vše v době, kdy byl segment kompaktních SUV ještě v plenkách.

Mitsubishi ASX - jeden z průkopníků své kategorie - vstoupilo na trh jako:

1) výsledek dalšího vývoje všestranné architektury „Project Global“

2) sériové zhmotnění původní a veřejností oceňované studie Concept-cX, odhalené v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu.

ASX rychle našlo cestu k zákazníkům, počínaje Evropou (25% celosvětových prodejů), kde si několik let po sobě udržovalo postavení nejprodávanějšího modelu Mitsubishi s více než 30% podílem na prodejích:

Kalendářní rok

CELKOVÉ PRODEJE ASX v

Podíl na celkových prodejích

2010

22

17,7

2011

48

35,5

2012

32

35,8

2013

26

28,1

2014

36

30,5

2015

46

30,2

2016

36

26,2

2017

40

28,9

2018

32

19,6

2019 - do 30.4.

11

18,0

CELKEM

332

27,1

Při celosvětových prodejích o objemu 1,36 milionu vozů (do března 2019 –

údaje za fiskální rok 2018) se ASX setkalo se stejným úspěchem na více než

90 trzích:

Západní Evropa                                   343 241 vozů

Severní Amerika                                  312 229 vozů

Čína                                                   260 481 vozů

Rusko/Ukrajina/Kazachstán                  116 333 vozů  

Austrálie                                             110 161 vozů

Japonsko                                             36 339 vozů

Ostatní trhy                                         182 212 vozů

V ČR bylo od roku 2010 prodáno 11 000 vozů

Model s označením ASX, pojatý jako základní SUV značky Mitsubishi (vedle sportovního SUV-kupé Eclipse Cross a vlajkové lodi Outlander / Outlander PHEV), i nadále nabízí aktivním zákazníkům z celé Evropy spojení stylového charakteru SUV, kompaktních rozměrů, praktické využitelnosti a bezpečnosti vyplývající z povahy vozu SUV a pohonu 4X4.

 

Celou tiskovou zprávu naleznete ve formátu PDF a word v příloze. 


Související video

ASX nové

Připojené soubory

NOVÉ ASX - PREZENTACE

Podobné soubory

Ke stažení