Tiskové zprávy
NOVÉ MITSUBISHI SPACE STAR
Model Space Star, šest let po evropské premiéře a s 653 065 prodanými vozy ve více než 90 zemích celého světa (z toho 205 264 prodanými vozy v Evropě) prodělal zásadní proměnu zaměřenou na výraznější design a další zlepšení užitných vlastností – čímž se z pohledu evropských zákazníků stává svěží a zároveň racionální alternativou, opírající se o typickou japonskou spolehlivost.
Nový Space Star (modelové provedení 2020) se představil 28. listopadu 2019 na automobilové výstavě v Bangkoku a evropská premiéra se následně uskutečnila v lednu 2020 na autosalonech v Bruselu a ve Vídni ještě před uvedením na trh v celém regionu MME33.
Nový Space Star svým zákazníkům nabízí
- Atraktivní dynamický a sportovní design
- Vysokou úroveň bezpečnosti – 6 airbagů
- Velkorysý prostorný interiér s vynikajícím výhledem
- Úsporné motory 1,0 a 1,2 s technologií MIVEC
- Vyspělou automatickou převodovku INVECS-III
- Nízkou spotřebu jen 4,5l
- Nový multimediální systém SDA3
- 5 let záruku kvality *
Od ledna do září 2019 byl Space Star nejprodávanějším modelem Mitsubishi v Evropě (region MME) – s 33 630 prodanými vozy, což představuje podíl 22,8% na celkových prodejích Mitsubishi v tomto regionu.
Automobilový segment „Global Small“ (segment B)
Mitsubishi Space Star je výsledkem ctižádostivého projektu „Global Small“, který společnost Mitsubishi Motors zahájila v roce 2009 a představuje svým způsobem jedinečný model vyvinutý s cílem naplnit požadavky specifické skupiny zákazníků z celého světa.
Bez ohledu na to, jestli se jedná o zákazníky z vyspělých nebo rozvíjejících se trhů, vždy hledají stejnou kombinaci užitného prostoru, nízké spotřeby paliva a co nejpříznivějších provozních nákladů, současně ale odmítají zřejmá konstrukční omezení tzv. „nízkonákladových“ vozů.
Ve snaze dosáhnout tohoto cíle zahájilo Mitsubishi mimořádně rozsáhlý projekt
„Global Small“, který se snaží na uvedené globální výzvy odpovědět praktickou implementací vyspělých technologií (propracovaná aerodynamika, promyšlené snižování hmotnosti, chytře obestavěný prostor, vysoce hospodárné pohonné jednotky atd.); v této souvislosti Mitsubishi rovněž vybudovalo své zbrusu nové výrobní kapacity.
Součástí projektu „Global Small“ je tak zcela nová architektura malého vozu, dvě různá provedení (pětidveřový hatchback Space Star a čtyřdveřový sedan Attrage), nová řada motorů, stejně tak jako nový závod v Thajsku (třetí závod Mitsubishi v této zemi, k němuž mezitím přibyl další na Filipínách).
Prodeje modelu Space Star od premiéry v březnu 2012 dosáhly 653 065 kusů.
Souběžně s tím pak Mitsubishi v rámci projektu „Global Small“ prodalo dalších 279 236 sedanů Attrage.
Od ledna do října 2019 se v Evropě prodalo 33 630 vozů Space Star (+7 %) – hlavních pět trhů: Německo (17 925 vozů, tj. 53 % celkových prodejů v rámci MME), Itálie (3 473 vozů), Francie (2 662 vozů), Nizozemí (2 416 vozů) a Rakousko (1 407 vozů).
Malé vozy (ale ne zase tak malé…) v Evropě
Segment malých vozů (prodeje v segmentu A: 1 027 000 vozů / segment B: 3 011 000 vozů – zdroj: JATO, 12 největších trhů EU za rok 2018) je v Evropě stále největší; pro většinu výrobců však představuje výzvy a současně i příležitosti:
VÝZVY:
- Stále přísnější předpisy (hlavně bezpečnostní) způsobující nárůst hmotnosti vozů a nákladů na jejich výrobu
- Nízké marže
- V tomto tržním segmentu silná konkurence narušující rovnováhu mezi objemem prodejů a ziskovostí
- Potřeba moderních velkokapacitních výrobních závodů
PŘÍLEŽITOSTI :
- Současné modely nabízejí evropským zákazníkům prostornost, pohodlí, bezpečnost a prvky výbavy dříve dostupné pouze u dražších vozů ve vyšších segmentech kompaktních vozů
- Potenciální rozšíření cílové skupiny směrem k domácnostem užívajícím více vozů - například:
Rakousko: 21 % domácností
Belgie: 24 %
Francie: 30,3 %
Nizozemí: 18,8 %
- Možnost snížení průměrné flotilové spotřeby paliva a emisí
V tomto kontextu byl samotný charakter projektu Global Small, postavený na vysoké efektivitě a kvalitě japonské konstrukční školy, přijat s velkým pochopením právě v Evropě – tedy na doposud největším ze všech globálních trhů modelu Space Star (31,4 % celkového objemu).
Co Space Star zákazníkům nabídl?
- Velmi prostorný interiér v rámci segmentu B
- Cenovou dostupnost na úrovni segmentu A
- Skvělé jízdní vlastnosti a pohodlí
- Bohatou základní výbavu
- Nízké provozní náklady
- Japonskou kvalitu a spolehlivost
Uvedenou produktovou strategii ještě stvrzují rostoucí úspěchy modelu Space Star na tradičních trzích malých vozů, jako je Francie a Itálie (+113 %) mezi kalendářními roky 2018 a 2019.
Konstrukční přednosti modelu Space Star jdou navíc ruku v ruce s nízkými emisními hodnotami Mitsubishi Motors v kontextu požadavků programu CAFE – kde hraje roli globální bestseller Outlander PHEV s plug-in hybridním pohonem (42,5 % prodejů MME za 9 měsíců kal. roku 2019).
Celá tisková zpráva ke stažení v příloze včetně ceníku a produktové brožury.