Tiskové zprávy
Nové Mitsubishi Grandis - evropské představení
MITSUBISHI MOTORS ROZŠIŘUJE SVOJI EVROPSKOU MODELOVOU ŘADU: PREMIÉRA ZCELA NOVÉHO KOMPAKTNÍHO SUV GRANDIS
- Zcela nový Grandis byl navržen tak, aby se směle postavil konkurentům v největším evropském automobilovém segmentu. Zaměřuje se na aktivní mladé rodiny, které volají po prostoru a všestrannosti v hávu bezpečného, hospodárného a kompaktního SUV, nabitého pokročilými technologiemi včetně integrovaných služeb Google.
- Označení kompaktního SUV, odvozené od latinského výrazu pro „velký a působivý“, bylo vybráno proto, aby odráželo velkorysou vnitřní prostornost a efektní sebevědomý design.
- Zcela nový Grandis přichází se svěží obměnou typického „dynamického štítu“ vozů Mitsubishi Motors a dále s designovým ztvárněním zadní partie „Sculptural Hexagon“ (trojrozměrný šestiúhelník).
- Klíčovým aspektem soužití s modelem Grandis je digitalizace, zahrnující integrované služby Google, online dálkové aktualizace pro bezproblémovou budoucí konektivitu a kompletní kontrolu nad funkcemi a předplatnými prostřednictvím aplikace Mitsubishi Motors pro chytrá zařízení.
- Zcela nový Grandis nabízí kompletní sestavu technologií ADAS, které bdí nad bezpečností a pohodlím celé rodiny, ať již během každodenního dojíždění nebo víkendových dobrodružství.
- Zcela nový Grandis byl vyvinut pro evropské trhy a bude k dispozici s mild-hybridním (MHEV) nebo plně hybridním (HEV) pohonem, nabízejícím odpovídající jízdní výkony i provozní hospodárnost.
- Zcela nový Grandis se opírá o novou celoevropskou prodlouženou záruku Mitsubishi po dobu až 8 let, která dokládá závazek Mitsubishi Motors vyvíjet nejlepší vozidla a poskytovat zákazníkům maximální možnou jistotu.
- Na český a slovenský trh bude uveden na začátku roku 2026.
Mitsubishi Motors pokračuje v rozšiřování své regionální nabídky a přichází se zcela novým kompaktním SUV Grandis. Vůz vyvinutý speciálně pro Evropu s cílem postavit se soupeřům v největším segmentu trhu přináší charakteristický design značky, kompletní sestavu moderních elektrifikovaných pohonů, nejnovější systémy ADAS a konektivitu včetně integrovaných služeb Google.
Zcela nové kompaktní SUV Mitsubishi Grandis má být dokonalým vozem pro mladé rodiny, které dokáže oslovit prostorem a všestranností, provozní hospodárností a výkonem, a to včetně nejnovějších technologií a stylového designu. Mild-hybridní (MHEV) a plně hybridní (HEV) pohonné jednotky poskytují jízdní schopnosti a nízkou spotřebu, čímž snižují emise i provozní náklady.
Označení Grandis – odvozené od latinského výrazu pro „velký a působivý“ – odkazuje na MPV značky Mitsubishi Motors z počátku 21. století a odráží velkorysou vnitřní prostornost a efektní sebevědomý design se svěží obměnou typického „dynamického štítu“ Mitsubishi Motors, jakož i designovým ztvárněním zadní partie „Sculptural Hexagon“ (trojrozměrný šestiúhelník).
„Kompaktní vozy SUV jsou největším segmentem evropského trhu – se zcela novým Mitsubishi Grandis a modelem Eclipse Cross (BEV) zásadně rozšíříme naše pokrytí trhu, a to díky širokému rozpětí cen, kompletní sestavě moderních elektrifikovaných pohonů, nejnovějším systémům ADAS a konektivitě včetně vestavěných služeb Google,“ uvedl Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe. „Grandis je jednoduše dokonalé řešení pro mladé rodiny – spojuje prostor, všestrannost a nejnovější technologie v jednom cenově dostupném balíčku včetně naší nové osmileté prodloužené záruky.“
Zcela nový Grandis, vyvinutý na základě designové koncepce „dynamická všestrannost“ (Dynamic Versatility), se pyšní odvážným a sebevědomým vzhledem. K výraznému a stylovému charakteru přispívá čelo vozu s typickým „dynamickým štítem“, plynule přecházející do boků se sportovním a dynamickým profilem. Motiv „Sculptural Hexagon“ (trojrozměrný šestiúhelník) na zádi vozu evokuje dojem síly, zatímco horizontálně uspořádaná světla vytvářejí dramatický a zajímavý efekt.
Interiér zcela nového SUV Grandis přináší praktičnost a užitnou hodnotu v kombinaci s konektivitou a kvalitou, a to díky pečlivé pozornosti věnované detailům, použitým materiálům a barvám. Tyto prvky obklopují posádku a v útulné kabině evokují pocity klidu a vzdušnosti, které jsou ještě umocněny moderní střechou z elektrochromatického skla (s proměnnou průhledností).
Do světa, v němž je stále více pozornosti věnováno ekologickým dopadům, přichází zcela nový Grandis s pohonnými jednotkami MHEV (mild hybrid) a HEV (full hybrid), které kladou důraz na jízdní schopnosti a provozní efektivitu. Kompaktní SUV nabízí variantu 1.3 MHEV s manuální nebo automatickou převodovkou, jakož i plně hybridní provedení 1,8 litru, které přináší svižnou akceleraci, rekuperaci energie, nižší emise CO2 a příkladně nízkou spotřebu paliva.
Zcela nový Grandis je připraven na každou eventualitu díky ucelené sestavě pokročilých systémů na podporu řízení (ADAS) s nejnovějšími technologiemi senzorů. Každý z těchto systémů byl navržen tak, aby pomáhal na jakékoli cestě, ale zároveň nesnižoval radost za volantem – od systému MI-PILOT, který pomáhá ulevit na delších trasách, až po automatické nouzové brzdění při couvání (Rear AEB), které rozpoznává možná rizika kolize během pomalejších a složitějších manévrů. Systémy ADAS jsou zárukou jistoty v situacích, kdy je to nejvíce potřeba.
Zcela nový Grandis je ve světě poháněném konektivitou připraven naplno vkročit do digitální éry. Kompaktní SUV s vestavěnými službami Google nabízí přímo v kabině nejmodernější aplikace včetně Map Google, Google Play a Asistenta Google. Prémiový hudební systém Harman Kardon Premium je zárukou maximální čistoty podání veškerého obsahu, od hudby až po podcasty. A s mobilní aplikací Mitsubishi Motors má uživatel snadný přístup ke všem důležitým informacím a službám poskytovaným na dálku včetně kompletní kontroly nad řadou funkcí.
Zcela nový Grandis se může opřít o prodlouženou až osmiletou záruku Mitsubishi, která za splnění konkrétních podmínek přidává tři roky navíc k beztak neuvěřitelné pětileté tovární záruce značky. To znamená, že zákazník bude mít nárok na krytí po dobu až osmi let nebo 160 000 km (podle toho, co nastane dříve).
Prodloužená záruka Mitsubishi je pomyslnou kotvou k hodnotám značky, poskytující zákazníkům klid v duši a odlišující zcela nový Grandis od konkurence – zároveň zdůrazňuje závazek značky nabízet na vysoce konkurenčním trhu vozidla pyšnící se výjimečnou hodnotou.
Označení „Grandis“ má v rámci značky Mitsubishi silný historický odkaz. Model s tímto označením, připravený pro rok 2025, se chystá oslovit zcela novou generaci zákazníků a představuje další fázi nabízení vozidel v souladu s proměnlivými požadavky trhu. Výroba zcela nového modelu Grandis bude zahájena ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025 ve španělském závodě Valladolid značky Renault. Začlení se tak do obnovené modelové nabídky Mitsubishi s vlajkovou lodí Outlander PHEV v čele.
Design
Zcela nový Grandis je kompaktním vozem SUV, navrženým speciálně pro mladé rodiny, které ocení prostor a všestrannost v praktickém hávu kompaktního SUV. Design vozu se odráží již v samotném názvu Grandis, odvozeném od latinského výrazu pro „velký a působivý“, vybraném proto, aby odrážel velkorysou vnitřní prostornost a efektní sebevědomý design.
„Zcela nový Grandis je určen pro mladé rodiny – a tito zákazníci mají celou řadu klíčových potřeb. Na prvním místě stojí bezpečnost, prostornost a všestrannost. Bylo však důležité, aby tento model s pokročilými technologiemi evokoval i pocit dynamiky a modernosti,“ uvedl Ryosuke Matsuoka, generální manažer pro design ze společnosti Mitsubishi Motors Europe. „Úkolem týmu v Německu bylo prostřednictvím efektního designu přídě i zádě vyjádřit pocit sebevědomí, bezpečí a robustnosti, ale současně atmosféru prostornosti a dynamiky díky boční siluetě – to vše samozřejmě v souladu s designovou identitou Mitsubishi Motors. Za tímto účelem jsme uplatnili designovou koncepci „dynamická všestrannost“ (Dynamic Versatility), která zde posloužila jako vodítko.
Základem výrazného vnějšího vzhledu jsou proporce tohoto kompaktního SUV. Sportovnímu charakteru odpovídá délka 4410 mm při šířce 2000 mm a výšce 1580 mm.
Grandis přichází se svěží obměnou charakteristického „dynamického štítu“ Mitsubishi Motors a dále designovým ztvárněním zadní partie „Sculptural Hexagon“ (trojrozměrný šestiúhelník), čímž dává okamžitě najevo svoji příslušnost ke značce Mitsubishi. Přední partie v podobě „dynamického štítu“ včetně full-LED světlometů přispívá k výraznému a stylovému charakteru. Motiv „Sculptural Hexagon“ (trojrozměrný šestiúhelník) na zádi vozu evokuje pocit síly, zatímco horizontálně uspořádaná světla vytvářejí dramatický a zajímavý efekt.
Vymodelované boky propůjčují vozu atletický a sportovní profil – a společně s koly z lehké slitiny (17" kola Flex, resp. 18" nebo 19" kola ve dvoubarevném provedení s broušenými povrchy) umocňují dynamický charakter vozidla.
Za výraznou lze označit každou jednotlivou část exteriéru zcela nového modelu Grandis, bez ohledu na zvolený metalický odstín: šedá Steel, bílá Crystal, modrá Royal, červená Sunrise nebo černá Onyx. Vnější vzhled doplňuje i řada dekorů.
Napříč celou řadou zaujme leskle černá a matně chromová maska chladiče a dekory; ve výbavě INFORM se používá černý texturovaný materiál pro boční lišty, kryt podvozku a nárazník. I ve výbavě INVITE najdeme černý texturovaný materiál zdobící blatníky a okenní čáru v kombinaci s texturovanými stříbrnými dekory u krytu podvozku, resp. leskle černými dekory nárazníku. Výbavy INTENSE a INSTYLE přidávají leskle černý materiál s matně chromovým dekorem na blatnících a matně chromovým dekorem okenní čáry.
Zcela nový Grandis nabídne moderní, prostorný, praktický a všestranný interiér, připravený posloužit mladým rodinám i každému, kdo ocení technologii a styl.
Sedadla v závislosti na zvolené úrovni výbavy – INFORM, INVITE, INTENSE nebo INSTYLE – disponují funkcí vyhřívání; dále je možné vybírat z prémiových látek čalounění, a přizpůsobit tak prostředí vlastnímu vkusu a nárokům na pohodlí a styl.
Kabina zcela nového SUV Grandis otevírá náruč světlu prostřednictvím velkého střešního okna z elektrochromatického skla. Díky použití elektrochromatické fólie a průhledného vodivého povlaku si cestující mohou stiskem tlačítka nastavit průhlednost střechy, a tak jednoduše definovat, jaké množství světla má do interiéru vstupovat.
Pro zadní část kabiny kompaktního SUV je nejdůležitější všestrannost. Zadní sedadla v podobě lavice jsou podélně posuvná v rozsahu 160 mm, čímž umožňují zvětšit beztak prostorný zavazadelník, resp. přizpůsobit nabídku místa pro nohy zadních pasažérů.
Při posunutí zadních sedadel zcela dopředu nabízí zavazadelník 434 litrů. Sklopením zadních sedadel se maximální objem pro náklad zvyšuje až na 1455 litrů, což je více než dost pro vše, co byste na výpravě za dobrodružstvím mohli potřebovat. Jednoduchý je i přístup do vozidla: u vozidla vybaveného elektrickým ovládáním pátých dveří lze výklopnou záď otevřít čtyřmi způsoby: spínačem nalevo od volantu, bezdotykově mávnutím nohou pod senzorem, stiskem elektronického tlačítka přímo na pátých dveřích (když je auto zavřené) nebo tlačítkem na klíči.
Pohon
Zcela nové kompaktní SUV Grandis bylo ušito na míru evropskému trhu a integruje technologii mild-hybridních (MHEV) a plně hybridních (HEV) pohonných jednotek s cílem pokrýt co největší část trhu, kde dokáže nabídnout spojení nízké spotřeby s jízdními výkony.
Systém MHEV zjednodušuje elektrifikaci tím, že kombinuje známou technologii spalovacího motoru s řemenem poháněným startér-generátorem, jemuž sekunduje 12V lithium-iontová baterie. Propojení těchto systémů znamená, že při zpomalování a brzdění lze rekuperovat energii, která následně může být využita k posílení točivého momentu.
Srdcem systému je 1,3litrový benzínový motor s přímým vstřikováním a přeplňováním, spojený buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou (7DCT). U obou provedení nabízí motor max. 103 kW / 137 k.
Pro ty, kteří chtějí v elektrifikaci pokročit ještě o krok dál, je zde zcela nový Grandis s plně hybridním pohonem s celkovým výkonem 115 kW / 153 k. Plně hybridní systém zahrnuje šest komponent, které pomáhají maximalizovat provozní efektivitu a výkon: atmosférický benzínový čtyřválec 1,8 litru s maximálním výkonem 80 kW; hlavní elektromotor o výkonu 36 kW; sekundární elektromotor o výkonu 15 kW; lithium-iontový trakční akumulátor o kapacitě 1,4 kWh; výkonovou elektroniku; a inteligentní automatickou převodovku s podporou několika režimů.
Všechny součásti v úzké spolupráci zajišťují co nejhladší fungování celého pohonu. Při jízdě po městě může vozidlo až z 80 % pracovat v čistě elektrickém režimu, a tak jsou krátké jízdy neuvěřitelně efektivní a zároveň tiché, což je v prostředí města obzvláště důležité. A když je potřeba využít spalovací motor, systém dokáže při jízdě v městském provozu snížit spotřebu paliva až o 40 %.
Klíčem k systému hybridního pohonu je inteligence, která umožňuje přepínat mezi několika různými režimy v souladu se stylem jízdy. Hnací síla je v reálném čase řízena systémem elektronického rozdělování výkonu hybridního pohonu (Hybrid Power-Split Management System). Zcela nový Grandis tak může přepínat mezi:
- čistě elektrickým pohonem (EV),
- sportovním režimem,
- režimem zpomalování a brzdění (režim B),
- režimem dobíjení baterie pomocí spalovacího motoru,
- režimem E-Drive.
Různé jízdní režimy trakce a způsoby rozdělování hnací síly jsou optimalizovány na základě požadavků na výkon a stavu hnacího ústrojí. Při přepínání mezi režimy jsou změny pro řidiče nepostřehnutelné, ale je možné sledovat toky energií prostřednictvím widgetu po pravé straně přístrojového štítu (widget je dostupný pomocí přepínače nahoru/dolů na volantu).
Řidič může ručně navolit režim E-Save, aby se nabití trakčního akumulátoru udržovalo nad 40 %, a zbýval tak dostatek energie pro elektrickou posilu a další plánovanou cestu, ať již v čistě elektrickém nebo hybridním režimu.
Celková provozní efektivita pohonného ústrojí je dána tím, že i při vyšších rychlostech, kdy zcela nový Grandis vyráží za město, je možná jízda v čistě elektrickém režimu EV až do 70 km/h. A komplexní pohonné ústrojí nezklame ani v otázkách výkonu: kompaktní SUV akceleruje z místa na 100 km/h přibližně za 8,5 sekundy.
Nabídku pohonných jednotek pro zcela nový Grandis doplňují technologie podvozku. Vůz je postaven na platformě CMF-B Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a kombinuje uspořádání „pseudo McPherson“ vpředu s polotuhou nápravou a tlumiči vzadu, aby zajistil kultivované chování, poddajnost a pohodlí jak v městských ulicích, tak na delších cestách.
Zcela nový Grandis umožňuje prostřednictvím systému Multi-Sense přizpůsobit dynamiku kompaktního SUV konkrétním potřebám, maximalizovat pohodlí a poskytovat charakteristiku požadovanou řidičem. Přes SDA může řidič volit mezi čtyřmi různými režimy: PERSO dovoluje libovolné nastavení podle potřeby; režim ECO minimalizuje emise; režim COMFORT je připraven pro optimální rovnováhu; a režim SPORT zvyšuje radost za volantem, agilitu a odezvu.
Digitalizace a konektivita
Zcela nový Grandis naplno podporuje digitalizaci, kdy hladce propojuje svět spotřební elektroniky s automobilovým odvětvím, čímž se toto kompaktní SUV stává nedílnou součástí každodenního života. Ucelená sestava online služeb, včetně zabudovaného ekosystému Google a mobilní aplikace Mitsubishi Motors, znamená hladký přístup k řadě digitálních služeb. A díky dálkovým aktualizacím (over-the-air) pro průběžné vylepšování funkcí jsou systémy vždy připraveny na nároky budoucnosti, aby zcela nový Grandis nikdy nezůstal pozadu.
V kabině najdeme 10,4" displej infotainmentu, tvořící ústřední hardwarový prvek digitalizace interiéru. Vertikálně orientovaná obrazovka s poměrem stran 3:4 a rozlišením 960 × 1 280 pixelů poskytuje přehledně všechny informace a přes intuitivní navigační lištu v horní části usnadňuje přístup a přepínání mezi různými informacemi a funkcemi.
Středový displej je doplněn buď 7" nebo 10" digitálním přístrojovým štítem, přičemž v obou případech se nejdůležitější data pohodlně zobrazují v zorném poli řidiče s cílem minimalizovat rozptylování a pomáhat řidiči udržet oči na silnici.
Díky vestavěnému ekosystému Google jsou okamžitě k dispozici ty nejlepší aplikace a služby Google: Mapy Google pro snadnou navigaci prostřednictvím bodů zájmu (POI), map v reálném čase a aktuálních dopravních informací; dále obchod s aplikacemi Google Play s více než 100 aplikacemi včetně her, streamování hudby a videa; a Asistent Google s technologií rozpoznávání přirozeného hlasu, umožňující ovládat navigaci, přehrávání médií a funkce telefonu i vozidla.
Do osobního prostředí se uživatel jednoduše dostane přihlášením pod vlastním účtem Google. Vozidlo se pod uživatelský účet Google přidá jako nové zařízení, takže všechny dosavadní informace a data, jako např. nedávná vyhledávání nebo oblíbená místa, se synchronizují s Mapami a Asistentem Google.
A pro ty, kteří si chtějí zrcadlit chytrý telefon na obrazovce, je k dispozici bezdrátové připojení přes Apple CarPlay nebo Android Auto, s veškerými důležitými aplikacemi a přístupem k hlasovým příkazům Siri a Google. Zařízení lze dále bezdrátově nabíjet pomocí nabíječky o výkonu až 15 W, nebo je připojit k jednomu z USB portů typu C.
Prémiový audiosystém Harman Kardon zajistí kvalitní reprodukci veškerého obsahu v kabině. Díky technologii Hi-Fi si uživatelé mohou vychutnat jakýkoli zvukový obsah v některém z předdefinovaných režimů poslechu – Studio, Podcast, Concert, Club a Immersive – a dodat tak zvuku osobitý charakter v souladu s momentální náladou.
Systém o výkonu 410 W poskytuje čistý a bohatý zvuk v 10kanálovém uspořádání. Systém se skládá ze dvou 25mm výškových reproduktorů zabudovaných do přístrojové desky, dvou 150mm basových reproduktorů s dvojitou kmitací cívkou v předních dveřích, dvou 140mm basových reproduktorů a dvou 25mm výškových reproduktorů v zadních dveřích a externě propojeného subwooferu 150 x 224 mm s duální kmitací cívkou v zavazadlovém prostoru.
Digitální prostředí zcela nového SUV Grandis nespočívá pouze v připojování zařízení k vozidlu; vůz jako takový disponuje plnou konektivitou a nabízí balíčky předplatného na podporu ještě vyššího požitku z jízdy. Balíček jízdní konektivity (Connected Driving Pack) přináší kontextové mapové údaje pro vylepšení systému MI-PILOT včetně mapových podkladů v reálném čase se zohledňováním dopravní situace a rychlostních limitů.
Uvedený balíček zároveň vylepšuje fungování asistenta pro úspornou jízdu s předvídáním (Eco Predictive Assistant), který řidiče upozorní v situacích, kdy je v závislosti na dopravní situaci a rychlostním omezení vhodné zpomalit, resp. prediktivního hybridního asistenta (Predictive Hybrid Assistant), který optimalizuje spotřebu paliva a energie, když vozidlo uvízne v dopravní zácpě nebo projíždí městské zóny.
Funkce konektivity si zákazníci mohou aktivovat u prodejce přes centrální displej infotainmentu. Ihned poté začne nové předplatné nebo smlouva platit. A jakmile se vozidlo spáruje s účtem Mitsubishi Motors, uživatel může svá předplatná sledovat v aplikaci Mitsubishi Motors.
Nikdo nechce zůstat stát opodál – a proto se bude digitální prostředí zcela nového SUV Grandis postupem času zlepšovat za podpory dálkových aktualizací (over-the-air) zasílaných přímo do vozidla. Vylepšení firmwaru zahrnují opravy chyb a záplaty, kvůli kterým by uživatel obvykle musel navštívit prodejce, ale místo toho je může nainstalovat sám řidič, který jednoduše potvrdí aktualizaci na displeji infotainmentu a postupuje podle pokynů. Jde o efektivní způsob, jak zákazník může bez dalších nákladů a bez nutnosti zajíždět k prodejci udržovat vůz aktuální a pokaždé si nainstalovat nové funkce ihned poté, co jsou k dispozici.
Bezpečnost, praktické funkce a pohodlí
Zcela nový Grandis je konstruován jako vůz ze své podstaty bezpečný, od důrazu na pasivní ochranu až po komplexní sestavu pokročilých systémů na podporu řízení, které dodávají celé posádce jistotu a pocit bezpečí.
Základem schopností tohoto kompaktního SUV je jeho zesílená struktura s využitím různých typů vysokopevnostní oceli. Dalšími bezpečnostními prvky jsou vysoce účinný airbag řidiče s aktivním ventilem, jednostupňový airbag spolujezdce, boční airbagy pro ochranu v oblasti hrudníku a dlouhé hlavové airbagy pro první i druhou řadu sedadel, společně s předpínači bezpečnostních pásů s omezovači zátěže pro přední pasažéry, resp. opěrkami hlavy s ochranou před poraněním krční páteře. Zcela nový Grandis tak obsahuje všechny základní prvky zprostředkující pozoruhodně účinnou úroveň bezpečnosti celé posádky.
Chráněni jsou i zranitelní účastníci silničního provozu, jako jsou chodci; kapota, přední nárazník a světlomety tohoto kompaktního SUV jsou uzpůsobeny tak, aby omezily nárazovou sílu v případě sražení chodce. Zcela nový Grandis však minimalizuje riziko nehody s využitím mnoha vestavěných systémů ADAS, které nepřetržitě sledují okolí vozidla.
Součástí výbavy zcela nového kompaktního SUV Grandis je až 20 systémů, které nepřetržitě sledují okolí vozu s využitím ucelené sestavy senzorů (12 ultrazvukových senzorů, čtyř kamer a předního radaru), poskytujících 360° pohled na dění kolem vozu.
K ulehčení práce řidiče – a minimalizaci rizika únavy – je zde adaptivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go, udržující konstantní rychlost a stálý odstup od vozidla jedoucího vpředu. Při jeho nasazení společně s asistentem pro vystřeďování v jízdním pruhu (LCA) může řidič využívat systém MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), který proaktivně pomáhá přizpůsobit rychlost dopravní situaci a udržet vozidlo uprostřed jízdního pruhu, případně i vozidlo zcela zastavit.
Samostatná elektronická řídicí jednotka (ECU) systému MI-PILOT na základě informací z kamer a radaru ovládá servořízení a brzdění, čímž usnadňuje jízdu na dlouhých dálničních trasách nebo v dopravních kolonách, a přispívá tak k vyššímu pohodlí a omezuje míru stresu při dlouhém pobytu za volantem. Výhodou technologie jsou tři uživatelská nastavení – ‚Manual‘, ‚Automatic – Road Context‘ a ‚Automatic – Legal Speed‘ – aby si řidič mohl sám zvolit úroveň kontroly nad rychlostí jízdy. Řidič může kdykoli snadno a rychle převzít úplnou kontrolu zpět.
K tomu se přidávají další systémy, jako např. automatické přepínání dálkových světel, asistent pro nouzové udržování vozidla v jízdním pruhu, inteligentní asistent rychlosti nebo systém sledování pozornosti řidiče. Zcela nový Grandis je tak plně připraven i na ty nejdelší cesty.
A za nižších cestovních rychlostí nabízí zcela nový Grandis pomocníky, které řidiči usnadňují život. Systém sledování okolí vozidla pracuje za rychlostí 0–10 km/h a s využitím ultrazvukových senzorů a kamer vozidla zprostředkuje pohled v reálném čase kolem celého vozidla, a tak usnadňuje i ty nejnáročnější parkovací manévry.
Automatické nouzové brzdění při couvání (Rear AEB) používá zadní ultrazvukové senzory k rozpoznávání překážek při couvání, takže pokud je detekována překážka (jako např. sloup, pilíř nebo chodec), vozidlo automaticky zabrzdí, aby se zabránilo střetu. K tomu se přidává parkovací asistent, systém sledování provozu v příčném směru za vozidlem a asistent bezpečného vystupování, aby zcela nový Grandis pomohl zamezit případným nehodám za nižších rychlostí.
Nad rámec uvedených systémů je zde funkce eCall – pokud by došlo na nejhorší, k přivolání pomoci stačí stisknout tlačítko.
Záruka kvality Mitsubishi
Na zcela nový Grandis se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje:
- až osmiletou záruku (pětiletou tovární záruku s omezením na 100 000 km plus další 3 roky záručního krytí při splnění konkrétních podmínek, celkem 8 let / 160 000 km),
- dvanáctiletou záruku proti prorezivění karoserie,
- osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km),
- asistenční služby po dobu až 15 let (Mitsubishi Assistance Package)
- bezplatnou zdravotní prohlídku vozidla.